jag har funnit mig själv

Igår var det en tung dag, jag satt för första gången i en rättssal för att stötta min käre vän petra. Så fort vi satte oss i rättssalen kände man hur klumpen i magen kom, händerna var alldeles blöta för att man svettades så, illamåendet kom, vissa stunder ville jag bara skrika rakt ut. Det fanns ett hat i rummet, ett hat som inte går att beskriva. Det finns en sak här i världen jag inte klarar av, och det är lögner. Man tjänar ingenting på att ljuga sig i genom livet, man förstör bara för sig själv. Det är personen själv som får lida av sina lögner, det kommer svida livet ut, man kommer alltid veta att man ljugit, det försvinner inte.
Petra visade att hon var stark, jag är verkligen så stolt över dig min vän! Vi alla som känner dig vet att du är en god människa som vill alla väl! Du är världens bästa Petra, och det finns bara en av din sort! <3

Personligen så trodde jag att jag skulle bryta ihop totalt efter den här rättegången, tanken att se någon som varit en av de närmaste vännerna sitta där och vara en helt annan människa var för några veckor sen skrämmande. Men det var inte skrämmande alls, för jag kände inte igen personen som satt där, för det var en helt annan människa, en människa som jag aldrig varit vän med. För den människan finns inte mer, och det har tagit tid för mig att inse det. Men nu vet jag. man kan aldrig få tillbaka någonting som inte finns mer, när det är borta så är det.
Men jag är inte ledsen över det, jag har funnit mig själv. Jag har de allra finaste vännerna som jag vet alltid kommer finnas där. Jag har aldrig varit så lycklig som jag är nu, jag har fått höra att det syns på mig att jag trivs med mitt liv. Jag har mina vänner och min familj att tacka för det, för det är ni som förgyller mina dagar med skratt och dess like.

Har förövrigt haft en bra dag med min mor i gislaved, shoppat lite har vi båda gjort och nu ser jag fram emot en kväll med mina underbara vänner. Imorgon bär det av mot växjö och en utgång på oleo är planderad med emma och melanie.
måste ju även nämna att princess pe partyt hos petra igår var urkul! Superduper! :)

"Utan dig skiner inte solen" - Solen gick ner för länge sen...

/ t <3


Kommentarer
Postat av: Frida

Tack för igår ;)



Håller med dig om det att vissa sk,"vänner" kan man ju vara utan.

Man klarar síg bättre själv med sina riktiga vänner!

Ha en bra kväll, nu ska grillen rastas! hahaha

KRAM

2009-04-24 @ 18:32:59
URL: http://frida87johansson.webblogg.se/
Postat av: Petra

Tack vännen! Är så glad att jag har dig med. You are one of a kind! PUSS O KRAM

2009-04-24 @ 19:46:33
URL: http://petramargaretha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0