Sommarjobb

Fick ett glädjande telefonsamtal idag i skolan, får jobba två veckor på pluto som elevassistent i sommar. Två veckor är kanske inte speciellt mycket, men det är bättre än ingenting. Hoppas att jag får någon vecka på fritids också och även på Axelent också. Hoppas jag får svar på det redan nästa vecka.
Sitter hemma i gnosjö nu, skönt att vara hemma lite. Pappa gjorde potatisplätta till mig när jag kom hem, då jag verkligen höll på att dö av hunger för att jag inte ätit sen sju på morgonen. Det är jobbigt att vara fattig student och inte ha råd till att köpa mat. Tur man får pengar redan på fredag.
Ikväll är det fotboll som gäller, väntar på att sandra ska höra av sig, sen ska vi ta oss mot hillerstorp för att se en seriepremiär i form av Derby. Heja Petra & hgoif! :)
Imorgon ska jag visst gå upp tidigt för att jag fick en läkartid klockan halv åtta på morgon, puh, ingen sovmorgon här inte. Får hoppas läkarbesöket går bra, kan ju erkänna att jag är nervös och det är ju en anledning till att jag dragit ut på, jag vill ju självklart veta vad det är som är fel, men samtidigt inte. Om det är som läkarn tror så är det väl inte direkt något glädjande besked, men något man får lära sig att leva med, det finns människor i världen som har det värre.
Nu ska jag byta om lite för det ser ut att vara kallt ute ska jag säga er.
Ha en bra onsdag/lilllördag
/t


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0