utseende

Jag kan bli riktigt trött på en del människor, jag har aldrig förstått varför man ska disskutera med andra om hur man ser ut. Det värsta jag vet är till exempel när en tjej med normal kropp säger att hon är fet, ful och äcklig. Som om personen behöver en bekräftelse från någon annan "nej men gumman du är hur fin som helst". Jag tål verkligen inte det! De som känner mig vet att jag aldrig pratar om mitt utseende, jag är helt säker på att de håller med mig när jag säger att jag aldrig sagt att jag är ful, fet och äcklig, har heller aldrig sagt att jag är snygg. Nej jag disskuterar inte mitt utseende med andra. Vi föds olika och borde acceptera att inte alla ser likadana ut. Alla människor har minst en bra egenskap, men den är inte den samma på alla människor. varför ska vi klaga över våra utseenden? Jag tycker man istället ska kolla sig i spegeln varje morgon och hitta en sak som man är nöjd med på sin kropp just den dagen, och sen ska man hålla det för sig själv. Man mår inte bättre av att höra från andra att man är söt, speciellt inte när man precis uttryckt sig i att vara ful, som jag sa innan, de vill bara ha bekräftelse på att de är snygga. Alla här i växjö vet inte vad jag står när det gäller sånt här, men jag tycker inte det ska spela någon roll. Nästa gång någon frågar mig om jag tycker han eller hon är fet ska jag helt ärligt säga att inte de inte ska bryr sig om vad jag tycker, vad spelar det för roll om jag tycker personen är snygg eller ful, det är faktiskt insidan som räknas. Jag var bara tvungen att skriva av mig, för sånt här kan göra mig så irriterad. Utseendet spelar ingen roll för min del, bara man mår bra och trivs med sig själv. Visst, det finns säkert människor som mår bra av att höra att de är snygga, men snälla låt inte mig höra när ni klagar över erat utseende. Nu ska jag inte säga att jag inte tycker det är kul att höra att man är söt, det jag menar är själva sättet det kommer fram på, genom att klaga över något.
nej nu ska jag snart pallra mig mot skolan.
/ tilda♥

Kommentarer
Postat av: petra

Jag håller med dit tilda. tyvärr är det allt för många som är sådana. :/ Jag vill verkligen vara med på torsdag!!! Oh!!

2009-04-28 @ 11:21:26
Postat av: Melanie

Go Tilda!

2009-04-28 @ 12:05:37
URL: http://melanierosen.blogg.se/
Postat av: Frida

Håller verkligen med dig!

Anledningen till att folk är så är att de har för låg självkänsla.

De accepterar inte sig själva och vill som sagt ha bekräftelse för att känna sig säkra.

Men jag håller med dig, det finns ingenting värre än att höra en person säga så.

Hoppas dagen varit bra ;)

Idag ska jag hämta min nya bil!!! ler



Puss o kram!

2009-04-28 @ 14:03:05
URL: http://frida87johansson.webblogg.se/
Postat av: Sandra

Jag håller med dig fullt ut!! Det är helt sant. Bra sagt! pussokram!

2009-04-28 @ 18:56:10
URL: http://sandramarianilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0