Framtid

Jag ser ljust på min framtid, om två och ett halvt år kommer jag att jobba med alla underbara barn som går på fritids. Jag bara älskar dessa barn. Denna veckan har fått jättebra, jobbar som assistent denna veckan, men man hinner busa med de andra barnen också. Man blir så glad när barnen visar att de tycker om en, det värmer verkligen. Man känner att man gör nytta. Jag önskar jag var klar redan nu och kunde söka ett jobb med en gång. Men tiden går så fort nu så snart står jag där på mitt jobb på ett fritids någonstans i Sverige. Är det inte alldeles underbart att man ser så mycket fram emot framtiden?

Idag har jag träffat Suzana, länge sen vi sågs, över ett år sen. Resten av kvällen har jag bara tänkt spendera framför tv:n med vattenmelon. Jobbar min sista dag imorgon denna sommarn, vilken känns jätte tråkigt, hade gärna jobbat mycket mer. Men så är det när tiderna är som de är, man får vara glad för det man får. På fredag ska jag iallafall åka till småläningen med mamma och kolla efter krukor till min lägenhet och på lördag bär det av till stockholm med de bästa. Sen får jag se vart mina lediga dagar bär av, något finns det väl alltid att göra.

/matilda.e


Kommentarer
Postat av: sandra

stockholm ska bli kanon! :)

2009-08-05 @ 21:31:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0