Stockholm Södermalm

Vilken bra vistelse vi haft i Stockholm! Började dock med att vi skulle gå till tunnelbanan men av någon konstig anledning gick mot pendeltågen, tur det var en snäll dam som hjälpte oss. Upp till hotell Globen för att lämna av all packning, sen ut mot stan. Shopping och fynd blev det för allihopa. Blev en byxdräkt, en klänning och ett linne för mig. Vi var helt slut när vi kom tillbaka till hotellet så vi var tvungn att vila lite. Senare kom markus och alexander och vi åkte in till medborgarplatsen för att ta oss några cider., var först på kellys och sen på arken.
Söndagsmorgonen var det dags för det goda hotellfrukosten, höjdpunkten på resan? Nästan iallafall. Sen blev det änjnu mer shopping och jag köpte mig ett par jeansleggins, ett par jeans och ett par örhängen.
Sen skulle vi ta bilen till solna, hur långt tid det tog behöver vi ju inte prata om här, vi kom fram vilket var huvudsaken. Det var dags för derbyt, poliserna var överallt med sina hjälmar för att skydda sig själva. Det blev en lyckad match, vårat älskade Bajen vann och vi sjöng konstant hela matchen så halsen är lite sliten idag, men det är de värt. Efter matchen samlades alla utanför för att slåss, vi ville självklart inte slåss så vi gick en omväg men hittade inte tillbaka, så bad polisen om hjälp. Lyckad resa var det iallafall, tack mina älskade vänner och bröder! Avslutar detta inlägg med något som sjöngs från Norrastå på råsunda igår. "SUPERETTAN HÄR KOMMEN DJURGÅRN!!"

Kommentarer
Postat av: Petra

Tack själv vännen! :)

2009-08-10 @ 14:13:18
URL: http://petramargaretha.blogg.se/
Postat av: Sandra

thank you! :)

2009-08-10 @ 16:17:55
URL: http://sandramarianilsson.blogg.se/
Postat av: Melanie

Jag bodde på medborgarplatsen =)

2009-08-10 @ 21:07:43
URL: http://www.nogg.se/mel

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0