blandade känslor denna fredag

idag var det sista dagen i skolan innan vfun, det är både bra och dåligt. Jag vill verkligen ut på vfu och jag vill verkligen hem till gnosjö och träffa alla, att bara kunna ringa till petra och sandra och fråga i fall de vill hänga med och träna eller vad som helst är hur bra som helst. Att kunna träffa fatima in real life och inte bara prata på msn är också bra. Att kunna umgås med Linnea, Lisa och Elin utan att planera flera veckor i förväg. Och att kunna vara hemma och slippa behöva ringa mamma och pappa hela tiden för att få prata med dem, att slippa vara så långt ifrån evelina och alexander. Jag kan komma på massvis att fördelar till att bo i gnosjö. Men tro mig, det finns lika många nackdelar. Jag kommer inte få skratta med fatima hela dagarna, jag kommer inte kunna springa över och äta mat tillsammans med klara, jag kommer inte få cykla till simhallen med emma, jag kommer inte kunna springa över till markus när jag inte ha något att göra. Hur jag än gör så kommer jag aldrig bli nöjd. För när jag är här i växjö så saknar jag alla i gnosjö, och när jag är i gnosjö saknar jag alla i växjö. Varför kan ni inte vara på samma ställe allihopa? Det hade varit mycket bättre! Om fem veckor kommer jag sitta här nere i min lägenhet och känna mig ensam och längta till gnosjö. Nej nu får jag se till att jag får en toppen helg i växjö, ikväll kommer Emma, hon var här igår också och kollade på film, idag blir det lite käk och massa tjööööt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0