pengar, en students största problem

Nu sitter jag i Gnosjö, har varit och ätit mat uppe hos mamma med pappa, markus, petra och alexander. Åker till Växjö om ungefär två timmar. Mamma och Pappa kör ner oss ikväll, pappsen ska sätta upp lite saker i lägenheten och försöka lista ut vad det är som luktar i min lägenhet, luktat konstigt, troligtvis från personen som bodde där innan mig.
Har varit en trevlig vistelse i kära Gnosjö, 18 års partaj hos Elin igår. Utgång den 21 feb. blir det, det ser jag fram emot, äntligen får du följa med ut! Fick träffa min syster idag också, en väldigt kort stund dock, bra att man har en syster som har läst precis samma sak jag läser nu, spara lite penagr på så sätt. Jag har ju faktiskt inte köpt en enda bok, tack vare markus och nu evelina med, har även lånat en bok av calle. Fast nu får jag dock köpa de böcker evelina inte hade, men det blir ju lite mindre summa att köpa för iaf. Pengar är verkligen det enda man tänker på som student, dag ut och dag in, inte riktigt så ofta kanske, men nästintill. Pengar är ett stort problem.
Jag får väl ta och röja upp lite här hemma, har lite att fixa innan jag åker. Imorgon börjar nya kursen, verkligen riktigt spännande :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0