det finns inga genvägar till framgång

det är mitt motto, men vissa dagar är det tungt och jobbigt att följa de. Men jag kämpar på för fullt. idag började dagen väldigt dåligt, punka på cykeln så fick ringa runt till alla jag kände nästan, inte riktigt, men lånade tillslut markus cykel för att ta mig ner till dramat. Väl efter dramat drog jag mig hemmit, solen sken så jag beslöt mig för att ta mig ut och springa i en halvtimma, mitt i lunchen, jag är stolt över mig själv. skönt var det att komma in igen, hoppade in i duschen och drog mig mot skolan. Hade världens segaste föreläsning. Imorgon ska vi ha grupparbete och redovisning med distansstudenterna, jag hatar att redovisa muntligt inför massa folk, nu ska jag dessutom göra det inför folk jag inte ens känner. Ja ja, det ska nog gå bra. Förövrigt så har jag en sån där dålig dag då allt bara känns tungt. Men jag måste kämpa för att lyckas.
Resten av veckan är ganska lugn, imorgon går jag visseligen från 9-17 så kommer antagligen inte orka göra något imorgon kväll. Men på fredag är jag ledig och då ska jag först simma med emma, sen blir det nog film hos henne också på kvällen. Lördag är det fest med klassen, ser jag fram emot. Söndag är bara söndag.
Men än är det bara onsdag, och nu ska jag fortsätta tycka synd om mig själv och klura ut hur jag ska lyckas med det jag ska lyckas med. Klurig mening, jag vet :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0