en fattig student

Det är precis vad jag är, jag och alla andra som lever på bidrag och har en hyra som kostar skjortan. Hur tänker man om man tror att en student ska klara sig på tjutusenåttahundra kroner i månaden när man har en hyra på tretusensexhundra. Då finns det ändå studenten som har det värre. Resten av pengarna ska gå till telefonräkning, mat, träning och nöjen. Eller nöjen kan vi föresten stryka för det har man inte råd till alls. det är riktigt jobbigt att behöva välja bort vissa saker bara för att man inte ha pengar. Efter sommarn tänker jag bli den där tråkiga studenten som aldrig går ut och bara sitter hemma, jag har inget annat val. Jag kanske överdriver lite, men det kommer iallafall blir mindre nöjen.
Ikväll sitter jag som fattigstudent i min lägenhet helt ensam, det är inte ens någonting på tv ikväll. har iallafall varit och simmat med emma idag, och även gått en runda. Gick själv idag, skönt att bara gå och lyssna på musik och rensa tankarna lite. Min bror har varit på besök och ätit kycklingpaj med mig, efter det somnade jag i två timmar och mådde inte alls bra. Jag valde att hoppa grupparbetet idag för jag kände att jag inte orkade. Fick hålla kontakt via telefon istället. Nu sitter jag som sagt här, funderar på att fixa lite morötter och sätta mig i soffan och kolla på en film eller något. Så får det nog bli.
Imorgon är det fredag och jag ska börja min dag med att gå runt sjön med Melanie och Alexander. Sen ska jag ägna min fredag och resten av helgen med världens bästa Klara. Vi ska ha en "KlaraMatildahelg". Plugga, baka, tjöta, skratta och sen får vi se vad helgen har att erbjuda mer. Den kan inte bli annat än bra när man mår umgås med lilla Klara.
Tillsist vill jag bara nämna att det endast är 13 dagar kvar tills jag får träffa sandra och petra. Tummen upp för det!
/tilda♥

Kommentarer
Postat av: Linda å Eve

jasså du.. hej på dej från Linda å Eve

2009-05-08 @ 21:41:06
Postat av: klara

men pengar ät inte allt här i livet!! Vännerna är en stor del också! nu ses vi snart!

2009-05-09 @ 11:11:47
URL: http://klarasteen.blogg.se/
Postat av: melanie

alexander säger att han ska bjuda dig på grillad korv när ni åker till malmö.. från netto. heh. kramar

2009-05-09 @ 13:15:46
URL: http://www.nogg.se/mel
Postat av: jenny

tycker verkligen att studenter borde få lite mer pengar. själv hoppas jag att jag ska börja studera i höst. då får man leva knapert!

2009-05-11 @ 14:01:04
URL: http://jennysv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0