Vän/Mentor

Min intervju gick bra. Jag svarade ärligt på alla frågor vilket är det viktigaste. Vissa frågor var svårare en andra, en fråga var vad jag skulle gjort om mitt mentorsbarns föräldrar var berusade när jag lämnade av barnet. Det var en riktigt klurig fråga, men han tyckte att jag gav ett bra svar, vi alla är ju människor och se alltid till allas bästa.
En annan fråga var vad det är för skillnad på att vara vän och mentor. Det finns faktiskt egentligen ingen skillnad. För jag kommer vara en vän till barnet, när jag visar intresse, lyssnar och hitta på saker som både jag och barnet tycker är roligt. Mentors delen är väl egentligen att jag ha ett visst ansvar över mitt barn så att det inte händer något, att jag ser till barnets bästa. Men det gör jag ju även som vän. Jag hoppas iallafall att jag få bli mentor för ett barn, för det skulle verkligen vara en upplevelse, både jag och barnet skulle lära oss nya saker, Precis som i det yrket jag kommer jobba inom när jag är klar här i Växjö. Att metorsjobbet blir en bra merit när jag söker jobb är bara ett plus i kanten. Jag ser egentligen inte detta som ett jobb, utan en chans för mig att utvecklas som människa och fritidspedagog. Så håll tummarna för mig så att jag får en chans att utvecklas.
Nu är jag trött efter en lång dag, som föresten avslutades med en film hos markus. Imorgon blir det gnosjö, kommer visserligen inte hem förrän elva på kvällen, hoppas mina vänner är vakna då så jag hinner komma och säga hej till dem.
/ tilda♥

Kommentarer
Postat av: petra

Du kan nog räkna med att vi sitter och glor på vänner vid den tiden, så det är bara att komma och säga hej hur mycket du vill! :D

2009-05-15 @ 15:27:48
URL: http://petramargaretha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0