Mitt 2oo9

Januari: Året började med skridskoåkning på Hären, mer än en gång faktiskt. Grillning med Ida en iskall vinterdag blev det också. Elin fyllde atron år och bjöd på fest, vi hade avslytningsfest för basgruppen för att sedan dela på oss och börja nya kurser och få nya klasser, månaden avslutades med ett besök av petra, alexander och björnell och tillsammans gjorde vi sivans osäkert.

Februari: Jag var hemma på vfu i hela fem veckor, Jag, fatima, emma och klara var ute och åt mat och bowlade, något som vi sa att vi skulle försöka göra varje månad, blev inte riktigt så. denna månaden avr vi ett tjejgäng som sov över hos petra, lagade mat och hade trevligt, avslutade månaden med inflyttningsfest hos emma och linus.

Mars: Jag och Markus målade om min lägenhet, Vi hade klassfest hos Sanel med nya klassen, vi firade klaravännens födelsedag med tapaskväll.

April: första april vaknade man upp tillsammans med stora delar av klassen, vi annordnade tillsammans en övernattning med lekar, mat och fest. Det var stålande solsken när vi gjorde båtar tillsammans en dag i skolan, min och matildas båt blev självklart snyggast. Lisa, daniel och linnea kom på besök, och det var en sån otrolig värme när vi satt vid strandpromenaden. Påsken var lika varm den, spenderas med ett härligt gnosjö gäng. Ännu mer fest blev det, grillning på tufvan ängen och månaden avslutades med siggespremiär med både gnosjö och växjöfolk, våran lilla vän petra som gjorde oss glada när hon kom hem från praktiken och valde att hänga med oss ut, superbra kväll.

Maj: Månaden inleddes med en superbra Klara&Matilda helg med bowling, tjöt och film. Det blev en tripp till malmö med klassen för utepedagogik och teambildning. Och helgen som vi alla väntat på kom äntligen, allkårfestivalen, vilken toppen helg det blev med dessa underbara människor. Äventyren med klassen fortsatte, kajak, klättring och fest efter fest.

Juni: Jag, Fatima och Emma överraskade Klara med en utflykt till high chaparral, mycket mysig dag blev det. Jag och klara gjorde en underbart snygg nationaldagstårta. Man började jobba lite smått på flk. Klassen och Klara var och hälsade på hemma i gnosjö, high chaparral och sigges tillsammans med dem och gnosjögänget. En veckas jobb på skolan väntades innan en härlig resa...

Juli: ... till spanien såklart. Två veckor tillsammans i varmen, alldeles underbart var det. Efter spanien var det jobb som väntade hemma igen och en helg i karlskrona med min underbara vän klara, vi bodde i willes hus och tog dagarna som de kom, så jävla härligt.

Augusti: Stockholm med Sandra, Petra, Markus och Alexander, en vistelse jag sent kommer glömma med mycket skratt och härligheter och även en hammarbyvinst i derbyt mot djurgården. Sandra flyttade upp till östersund och Evelina flyttade ner till Olofström. Månaden avslutades med pumpöppning på sivans. Jag fick väldans mycket jobb denna månaden med, underbart.

September: Övernattning med klassen i en stuga utanför växjö, det var fullt upp med grillningar hit och dit, Katarina, ivana och fatima hängde med hem till gnosjö för sista sigges för året.

Oktober: Jag hälsade på min kära syster en helg och hade det väldigt trevligt, innebandyserien drog igång och tog väldigt mycket av min tid. hammarby åkte ur allsvenskan vilket var väldigt tungt.

November: fulltspäckade helgen ända fram till jul började nu, egetligen redan i oktober. Det var lagkväll, petra och alexander hälsade på, födelsedagsfest för linnea, firande av mig och mamma, nisse spelade i växjö, mysiga kvällar med min vän klara

december: 21 årsfest med gnosjö folk, gillar när de kommer ner till växjö, alltid lika trevligt. Myskvällarna fortsatte, de är lite underskattat att umgås sådär mittiveckan, men inte för oss studenter inte, Julafton kom, mellandagarna kom och nyårafton kom..

Och nu sitter jag här, den 1 januari år 2010, jag har säkert glömt berätta massor med saker, men jag kan ju inte sitta här och berätta om alla mina 365 dagar detta året. Hoppas 2010 blir ett bra år! :)

Kommentarer
Postat av: Melanie

Har du skrivit ner det här? Jag menar hur kommer du ihåg :O Bra minne tildan :)

haha kram.

2010-01-04 @ 18:14:21
URL: http://rosenknopen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0