Kirre

Hade en trevlig kväll på bankgatan tillsammans med Petra och Sanna. Mat från vita huset, en film och massa tjöt. Bra fredag med andra ord. Började min lördag med en promenad tillsammans med ida, gick gnosjö runt. Satte mig på tappen i solen med en bok när jag kom hem. Riktigt härlig vårsol idag. Urban och Lukas var precis på besök, resten av lördagen blir det slapp. Har fastnat i min bok, andra boken om kirre. Läste första boken i skolan och var bara tvungen att läsa andra. Den är riktigt bra, handlar om en pojke som har haft en tugg uppväxt utan sina föräldrar. I andra boken blir han mobbad brutalt av ett gäng på skolan, Kirre är bara 8 år gammal och det är mobbarna också. Sitter och gråter när man läser den för man blir verkligen tagen. Rekommenderar verkligen Kirreböckerna, speciellt till blivande pedagoger.
Hoppas ni får en bra lördag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0