lite tankar

Jag lever i min egna värld just nu som endast innebär plugga, äta, träna och sova. Något annat finns varken ork eller tid till. Mitt inne i ett tentaplugg just nu, ett tentaplugg som egentligen inte är speciellt tungt men jag blir trött på allting som är runt omkring nu. Idag frågade vår lärare oss vad en fritidspedagog är för något, hon som ska utbilda oss borde ändå veta vad vi ska bli. Att många även inte ens ser oss som lärare gör mig bara arg och besviken. Vi fritidspedagoger läser exakt samma saker som alla andra, det enda som skiljer sig åt är att vi har läst fritidens ledarskap i ett år medans andra läst tillexempel idrott, svenska, SO, matte, engelska. Under det året har jag lärt mig som mest under mina år här på uni. Jag får en lärarexamen precis som alla andra som jag läser tillsammans med. Om man inte ens kan se oss som lärare nu på uni kommer man någonsin göra det? Skolan och fritidshemmet ska samarbeta och tillsammans skapa en trivsam miljö på skola. Men det är ingen lätt uppgift för oss fritidspedagoger att samarbeta med några som inte ens vill det. Vi kommer alltid att få kämpa för vår roll i skolan och jag är en av de fritidspedagogerna som aldrig kommer att ge upp. Vi besitter massa fantastiska kunskaper som klasslärarna i skolan inte vill se. Både vi fritidspedagoger och klasslärarna utvecklar våra kunskaper om vi delar med oss av varandras!!

Kommentarer
Postat av: Frida

Usch va jobbigt att det är sååå. Konstigt tänk bland lärarna ju! Längtar till 1 oktober nu! :D

KRAM KRAM

2010-09-16 @ 21:22:16
URL: http://fridajohanssonsblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0